تین کلاینت چیست؟

آذر ۲۴, ۱۴۰۰ | سرور

برندها

بهترین ها را بخدمت گرفته ایم

در مورد تین کلاینت (Thin Client) بیشتر بدانید:

تین کلاینت یک کامپیوتر کوچک فشرده، ایمن، بدون فن و بدون/با هارد دیسک می‌باشد که توسط سیستم عامل Thin Client پشتیبانی می‌شود.

تین کلاینت های نوین در مقایسه با انواع قدیمی بسیار جمع و جور است، نویز های اضافه شده، مصرف بیش از اندازه انرژی، فضای اضافی و هزینه های مورد نیاز رایانه ها را حذف می‌کند. از اصلی ترین مزایای آنها هزینه کمتر در نگهداری نسبت به کامپیوتر های بزرگ می‌باشد.

مزایای تین کلاینت چیست؟

به طور کلی، تین کلاینت ها برای کسب و کار در صنایع مختلف و در هر ابعاد مزایای قابل توجهی از جمله موارد زیر دارد:

افزایش امنیت

استفاده از Thin Client، اطلاعات حساس و مهم را در نقطه پایانی خود دستگاه ذخیره نمی‌کند؛ در عوض، اطلاعات و داده ها را در مرکز داده یا در فضای ابری ذخیره می‌کند. این بدان معناست که دیگر نیازی نیست نگران گم شدن، سرقت یا هک شدن دستگاهتان باشید. اگر یکی از این سناریوها اتفاق بیفتد، هیچ اطلاعاتی به خطر نخواهد افتاد.

صرفه جویی در هزینه

تین کلاینت ها در نهایت ارزان تر از رایانه های شخصی یا «کلاینت های بزرگ» هستند. نه تنها هزینه اولیه خرید یک تین کلاینت کمتر از یک رایانه شخصی است، بلکه انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند همین امر منجر به صرفه جویی بیشتر خواهد شد.

افزایش بهره وری

تنظیم کردن تین کلاینت ها بسیار ساده است، همچنین مراقبت و تعمیر آنها به زمان کمتری نیاز دارد و به کاربران خود قابلیت دسترسی در هر موقعیتی را خواهد داد.

سیستم عامل به چه معناست؟

سیستم عامل مهمترین نرم افزاری است که هر کامپیوتر به آن احتیاج دارد، حافظه و فرآیندهای رایانه و همچنین سخت افزار و نرم افزار رایانه را مدیریت می‌کند. مهمتر از هر چیزی به کاربر امکان برقراری ارتباط، بدون دانستن زبان کامپیوتر را خواهد داد.

سیستم عامل Thin Client چیست؟

Thin Client OS سیستم عاملی است که Thin Client را قادر می‌سازد تا شروع به کار کند. Thin Client بدون داشتن سیستم عامل تنها به عنوان یک سخت افزار شناخته می‌شود. سیستم عامل تین کلاینت می‌تواند به محیط زیرساخت دسکتاپ مجازی شما متصل شود.

کارمندان از هر کجای ساختمان کار می‌کنند. IT هزینه کمی برای استقرار ماشین‌های جدید دارد، زیرا اکثر آنها با تنظیمات کمی مورد نیاز هستند.

امنیت Thin Client

گذشته از صرفه جویی در هزینه، بسیاری از سازمان ها از تین کلاینت ها برای امنیت سایبری بیشتر استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک کتابخانه عمومی دسترسی به اینترنت را ارائه می‌دهد، بدافزارها و بسیاری از خطرات دیگر مرتبط، شبکه را تهدید می‌کند. مهاجمان اغلب دسترسی Wi-Fi عمومی را با حملات بد افزار ها، فیشینگ و تهدیدهای متعدد دیگر مورد هدف قرار می‌دهند.

تین کلاینت ها به جای اینکه شبکه عمومی را در برابر حملات آسیب پذیر بگذارند، تنها با یک مرورگر در دسترس کاربران، ریسک را محدود کرده و سطح حمله شبکه را تا حد امکان کاهش می‌دهند.

کلام آخر

شرکت دی پی اس وارد کننده تجهیزات کامپیوتر با سالها تجربه و اعتبار میان مدیران و صاحبان تجارت، توصیه می‌کند که از تین کلاینت ها برای برقراری امنیت بیشتر و دسترسی آسان تر استفاده کنند، تین کلاینت فضا را برای مکان هایی که کاربران زیادی دارد ایمن تر کرده و سعی بر جلوگیری از حملات به سیستم ها خواهد داشت، مقاله بالا برای آشنایی بیشتر با مفهوم تین کلاینت و قابلیت های آن تهیه شده، با مطالعه این مقاله می‌توانید بیشتر با اهمیت داشتن Thin Client آشنا شوید.